Word Lid

Lier, 18 oktober 2018

OPEN BRIEF aan K.Lyra-Lierse

Geacht Bestuur,

In een artikel in Het Nieuwsblad dd. 12 okt 2018 vernemen we dat K. Lyra-Lierse een open brief naar de lijsttrekkers en partijvoorzitters van alle Lierse democratische partijen heeft geschreven.Aangezien onze voorzitter en lijsttrekker uw open brief niet heeft ontvangen moeten wij besluiten dat wij geen “democratische” partij zijn.Wij hebben om verduidelijking gevraagd via het contactformulier van uw webstek maar geen reactie ontvangen en zijn dus zo vrij om er vanuit te gaan dat dit geen vergetelheid was maar een doelbewuste poging om onze partij te discrimineren.

Om het in dezelfde terminologie van de zelfverklaarde democratische club te zeggen,we zijn verbijsterd en gechoqueerd dat de politiek-correcte waanzin nu ook bij een sportvereniging opgang maakt.

Komt er na een mars in de instellingen nu ook een mars in de sportverenigingen?Gaat u nu ook onder uw leden,de ouders van uw leden en uw supporters de boodschap verkondigen dat zij,die sympathie hebben voor of stemmen op een door u als niet-democratisch bestempelde partij, eigenlijk niet welkom zijn in uw club?

Er is niets zo leuk dan vast te stellen dat Lier een heleboel sportverenigingen heeft waar klein en groot, arm en welgesteld,kan sporten op lager of hoger niveau.Sportverenigingen die allemaal hun verzuchtingen hebben, zoals bvb. infrastructuur.Het Vlaams Belang Lier en Koningshooikt heeft deze verzuchtingen steeds ter harte genomen, situaties aangeklaagd en oplossingen gesteund en zal dit steeds blijven doen.

Uw verzuchtingen zijn “Hoe mooi zou het niet zijn om op 1 site jeugd en eerste elftal samen in verbondenheid te laten voetballen, en naast een functioneel jeugdcomplex ook te kunnen genieten van een gezellig stadionnetje in Lier. Hoe mooi zou het niet zijn om samen met de stad ‘De Hoge Velden’ te kunnen ontwikkelen tot een bruisende en toekomstgerichte trekpleister voor onze mooie stad.”

Laat dit inderdaad de bekommernis blijven van Lyra-Lierse als sportvereniging wars van alle politiek en wij, als politieke vereniging,zullen u daarin steunen.

Met vriendelijke groeten,

Bestuur Vlaams Belang Lier-Koningshooikt